Arkivkunskap

Ibland överraskar jag mig själv. Tex när jag lyckas baka en fantastiskt fin prinsesstårta, när jag inte tömmer hela påsen saltlakrits mamma skickat på en dag, när jag går till gymmet mer än en gång i veckan osv. Men det som förvånat mig mest är något som hände i veckan. Låt mig berätta. Under mina snart 2!!! år som student har jag haft många kurser. De flesta har faktiskt varit intressanta, till och med suveräna. Men denna terminens sista två kurser handlade om ARKIVERING och dokumenthantering. Åh så tråkigt. Förstår om ni slutar läsa nu... Så min inställning var ungefär såhär: Vad är arkivering? Jag kan absolut inget om detta? Arkiveringens historia i Europa med en början på 1500-talet. Ja ni fattar. Jag hade inte höga förväntningar varken på min egen insats eller kursens underhållningsgrad. Vad händer när jag får tillbaka min tenta ? Jo jag får 39 av 40 möjliga poäng. Överraskning. Dock har det inte fått mig att fundera på ett karriärbyte. Bara gjort mig lite skrytsam och väldigt kunnig om Gustav Vasas sätt att hantera inkomna handlingar. Go! universitetet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0